Μίκυ Μάους: ένα χρήσιμο "εργαλείο" για την λογοθεραπεία!!!




Όντας από μικρή συλλέκτρια Μίκυ Μάους σκεφτόμουν πώς θα μπορούσα να συνδυάσω αυτή μου την αγάπη με την λογοθεραπεία και ιδού κάποιες χρήσιμες προτάσεις!
 
Για παιδιά από 3 έως 7 ετών

• Ξεφυλλίστε μαζί τα περιοδικά και πείτε τα ονόματα των ηρώων καθώς και ποιό ζωάκι είναι ο καθένας (π.χ. ο Μίκυ είναι ποντίκι, ο Γκούφυ σκύλος κτλ)

• Κατηγοριοποίηση: ποιά χρώματα βλέπει, ποια αντικείμενα, σχήματα, τρόφιμα, εργαλεία κ.ά.

• Αριθμητική: ζητήστε με μπερδεμένη σειρά να βρει τους αριθμούς στις σελιδές (πχ. 15, 8, 9) ώστε να βεβαιωθείτε ότι αναγνωρίζει οπτικά όλους τους αριθμούς.

• Περιγραφή εικόνων απ´το παιδί και να φανταστεί τί μπορεί να λένε οι ήρωες μεταξύ τους (βοηθά στη σωστή δομή προτάσεων)

• Τί τίτλο θα έδινε στην ιστορία;

• Τέλος να ζωγραφίσει τον αγαπημένο του ήρωα.


Για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες

• Οι διάλογοι στα Μίκυ Μάους είναι πάντοτε με κεφαλαία γράμματα. Ζητάμε από το παιδί να μεταφέρει κάποιους διαλόγους σε μικρά γράμματα και να τονίσει τις λέξεις! (τονισμός, οπτική αντίληψη και διάκριση).

• Αφήστε το παιδί να διαλέξει ποια ιστορία θα διαβάσει και έπειτα να πει το νόημα της προφορικά (ανάγνωση-κατανόηση-απόδοση).

• Σε μεγαλύτερα παιδιά ζητάμε να αποδόσουν γραπτά το νόημα (γραπτή έκφραση).

• Προσαρμόζουμε την άσκηση στις ανάγκες και τις δυσκολίες του κάθε παιδιού, έτσι ζητάμε να υπογραμμίσει όλα τα ουσιαστικά ή να κυκλώσει τα ρήματα ή να υπογραμμίσει με κόκκινο στυλό τα επίθετα κτλ. (Γραμματική επίγνωση)

• Σε μια κόλλα χαρτί γράφει όσες άγνωστες λέξεις συνάντησε στο κείμενο και στο τέλος τις αναλύουμε και τις επεξηγούμε (εμπλουτισμός λεξιλογίου, οικογένειες λέξεων, ενίσχυση λόγου).

• Συνήθως οι πιο δύσκολες λέξεις κάθε ιστορίας είναι έντονα μαυρισμένες(bold) έτσι ζητούμε εμείς να μας περιγράψει τί σημαίνουν, να βρει συνώνυμες, αντίθετες κτλ.

• Στα Μίκυ Μάους θα δείτε ότι υπάρχουν σε κάθε ιστορία πολλές παρομοιώσεις, παροιμίες και λογοπαίγνια. Βεβαιωνόμαστε ότι το παιδί τα έχει κατανοήσει και έτσι προχωράμε παρακάτω (πραγματολογία).

• Ποιό άλλο τέλος θα έδιναν στην ιστορία; (φαντασία)

• Σε κάθε τεύχος υπάρχουν ευχάριστες σπαζοκεφαλιές ή σταυρόλεξα ή κρυπτόλεξα όπου το παιδί μπορεί να λύσει στο τέλος της συνεδρίας για να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί.


Για παιδιά με δυσκολίες στην άρθρωση(/ρ/ /σ/ /δ/ ...)

• Αν το παιδί μπορεί να διαβάσει μόνο του, τότε του δίνουμε μια ιστορία και πρέπει να διαβάζει-αρθρώνει σωστά το φώνημα-στόχο (άσκηση για την αυτοματοποίηση)

• Υπάρχουν σε κάθε ιστορία λέξεις χωρίς νόημα ιδιαίτερα χρήσιμες για εμάς τους λογοθεραπευτές, όπως κλαμψ, μουμπλε, γκασπ, ουλπ, ζμπουμ (ψευδολέξεις)


Τα περιοδικά Μίκυ Μάους απευθύνονται ηλικιακά σε όλους και αρέσουν σε όλους! Τα παιδιά θα ενθουσιαστούν πολύ με μια τέτοια συνεδρία! Δεν μένει παρά να δοκιμάσετε!  

Ειρήνη Γιαμούκη
Λογοθεραπεύτρια
#logotherapeia #Diavata #μικυμαους

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις