Σχέση θεραπευτή - θεραπευομενου & γονέων
Σε μια θεραπευτική σχέση βασική προϋπόθεση είναι να νιώσει ασφάλεια το παιδί με τον λογο/εργο/ψυχοθεραπευτή, αλλά και οι γονείς να δείξουν την κατάλληλη εμπιστοσύνη και σεβασμό στο πρόσωπο του.
Η θεραπευτική σχέση στις περισσότερες περιπτώσεις διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα γι αυτό και οποιαδήποτε αμφιβολία θα πρέπει να οδηγεί αρχικά σε μια ειλικρινή συζήτηση και εάν δεν υπάρχει κοινή γραμμή σε αλλαγή πλαισίου.
Το κλάμα εμφανίζεται συχνά από τη πλευρά των παιδιών κατά τις πρώτες συνεδρίες. Είναι κάτι που δε θα πρέπει να ανησυχεί τους γονείς μιας και τα παιδιά χρειάζονται χρόνο να προσαρμοστούν σε μια νέα κατάσταση - που είναι και απαιτητική - αλλά επίσης μπορεί να συμβαίνει για να δοκιμάσουν και τα όρια που θα θέσει ο θεραπευτής.
Ο θεραπευτής από τη μεριά του χρησιμοποιεί τις γνώσεις του, την εμπειρία του αλλά και τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού ως αναπόσπαστο μέσο της θεραπείας. Ο θεραπευτής δηλαδή διαχειρίζεται τα ενδιαφέροντα του θεραπευόμενου (παιχνίδια ή δραστηριότητες που του αρέσουν) ως θεραπευτικό εργαλείο, προσθέτει τεχνικές, γνώσεις και διαφορετικές μεθόδους (πολλές φορές συνδυασμούς αυτών) και δημιουργεί ένα κίνητρο για να μπορέσει το παιδί να καταφέρει μόνο του την αλλαγή που χρειάζεται. Πάντα όμως με οριοθέτηση και ενσυναίσθηση για τις ανάγκες του.
Η οικογένεια από τη μεριά της πρέπει να εμπιστευτεί το θεραπευτή που έχει διαλέξει και να ακολουθεί τις συμβουλές και τις οδηγίες στο σπίτι. Ο θεραπευτής βλέπει κάθε παιδί ξεχωριστά συνήθως 2-3 φορές τη βδομάδα για 45 λεπτά. Επομένως ο χρόνος αυτός συγκριτικά με το χρόνο που περνά το παιδί στο σχολικό πλαίσιο και στο οικογενειακό περιβάλλον είναι δυσανάλογος. Μόνο με ομαδική και συλλογική προσπάθεια θα επιτευχθούν οι στόχοι.
Η ηλικία καθώς και η οικογενειακή κατάσταση του θεραπευτή, δε θα έπρεπε να είναι κριτήριο επιλογής του ατόμου. Ένας θεραπευτής σε μεγαλύτερη ηλικία μπορεί και να έχει περισσότερη εμπειρία ή ψυχραιμία να διαχειριστεί καταστάσεις, από την άλλη ένας νεότερος θεραπευτής μπορεί να έχει πολλή όρεξη και χαρά να ασχοληθεί δημιουργικά με ένα παιδί. Σαφώς μπορεί να συμβαίνει και το αντίστροφο. Τέλος όταν μια ομάδα πλαισιώνεται από θεραπευτές διαφόρων ειδικοτήτων, έχουν επιλέγει με προσοχή και εμπιστοσύνη του υπευθύνου του Κέντρου / γραφείου και σαφώς εκπαιδεύονται καταλλήλως καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Εμπιστευτείτε τους ειδικούς, συζητήστε από την αρχική αξιολόγηση τους προβληματισμούς και τους στόχους που έχετε για το παιδί σας και να είστε πρόθυμοι να ακούσετε τη γνώμη και τις προτάσεις θεραπείας των θεραπευτών.
Ειρήνη Γιαμούκη
Λογοθεραπεύτρια MSc Rehabilitation
Κέντρο Λογοθεραπείας l eg
Ρήγα Φεραίου 13 Νέα Ιωνία Θεσσαλονίκης
2310 788798
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου