Ας μιλήσουμε για τη Διγλωσσία..

Υπάρχουν διάφοροι όροι που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν πώς ένα παιδί γίνεται δίγλωσσο. Παρακάτω αναφέρονται:
•
Ταυτόχρονη Διγλωσσία (simultaneous bilingualism): Όταν το παιδί
εκτίθεται ταυτόχρονα σε 2 ή περισσότερες γλώσσες από τη γέννηση του ή
από πολύ μικρό σε ηλικία.
• Συνεχιζόμενη Διγλωσσία (sequential
bilingualism): Όταν το παιδί εκτίθεται σε μια επιπρόσθετη γλώσσα, ύστερα
από την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας.
• Αρμονική Διγλωσσία (balanced bilingualism): Όταν το παιδί μιλάει όλες τις γλώσσες του εξίσου καλά.
Διγλωσσία και Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI)
1. Η Διγλωσσία δεν προκαλεί ούτε οδηγεί σε Ειδ. Γλωσσική Διαταραχή.
2. Αντίθετα, η Ειδ. Γλωσσική Διαταραχή είναι πιθανό να επηρεάσει τόσο ένα δίγλωσσο παιδί όσο και ένα μονόγλωσσο.
3.
Για να δοθεί μια ολοκληρωμένη και έγκυρη λογοθεραπευτική διάγνωση -σε
περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα λόγου- ο λογοθεραπευτής θα πρέπει να
αξιολογήσει όλες τις γλώσσες που μιλάει το παιδί. Για παράδειγμα, ένα
παιδί που έχει μητρική γλώσσα την ισπανική, αλλά ο πατέρας μιλάει την
ελληνική, θα πρέπει να έχει δυσκολίες και στις δύο για να πούμε ότι
εμφανίζει γλωσσική καθυστέρηση ή κάποια άλλη διαταραχή.
Να θυμάστε ότι:
•
Όταν η μητρική γλώσσα των γονέων και συνεπώς του παιδιού είναι
διαφορετική από τη γλώσσα που ομιλείται στη χώρα που κατοικούν τότε οι
γονείς χρειάζονται περισσότερη υπομονή και το παιδί μεγαλύτερη
υποστήριξη.
• Υπάρχει το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν δυσκολίες στο
σχολείο αλλά γύρω στην ηλικία των 5 ετών το παιδί θα καταφέρει να
προσαρμοστεί και να φτάσει το επίπεδο των συνομηλίκων του.
• Τα
δίγλωσσα παιδιά δεν μπερδεύονται όταν μαθαίνουν 2 ή περισσότερες
γλώσσες, διότι ο εγκέφαλος αποθηκεύει με τέτοιο τρόπο τις πληροφορίες,
ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση.
www.mother.gr
Ειρήνη Γιαμούκη
Λογοθεραπεύτρια
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου